tisdag 25 november 2008

Helgen.

Helgen var mysig. Jag åkte ut till förorten redan i fredags. Mina kära vänner, Cilla & Clara, sa att de inte behövde någon hjälp. Nej, nej. Kl 0900 lördag morgon blev jag väckt och ivägskickad till Skärholmen. Det stod inte högst på min önskelista, sedan skulle det dammsugas, rollas, göras röror, sovas middag, handla mat, göra snittar, göra drinkar... Kvart i sex kom jag ut ur duschen. Tack och lov var det endast 80-talister på denna fest vilket innebar att alla kom två timmar försent. Annars hade jag fått gå omkring som simmerska. I alla fall. Festen kom igång lite senare än planerat, men var helt sjukt rolig! Jag började nästan gråta av skratt när Jonas och Dan kom. 

Jonas aka Bills kommentar: I did not have sex with that woman.
Dan aka nunnans kommentar: Gärna bikta, ok ni kan ta lite.. 
De utgjorde ett radarpar helt enkelt.
Och jag? Jag var ju som sagt brandman med min kollega brandman Cilla och den föredetta Sterlingflygvärdinnan Clara. 
Som sagt gick vi in för det helhjärtat. Och nej, det var inte kallt. 
Men nu är det vardag igen och jag sitter i skolan. Det är mörkt ute, jag är trött, har ingen motivation att skriva, vill inte gå hem, vill inte göra någonting. Tack och lov för att helgen var underbar i alla fall.. Ciao



Inga kommentarer: