torsdag 25 november 2010

Elaka jävla gubbjävel.

Alltså. Det här är helt sjukt. Jag pulsade i snön. Gick till ett mysigt café. Sitter och lyssnar på julmusik. Jättemysigt.

Sen kommer en familj in. Och, på riktigt, det borde fan ges ut licens för att få bli förälder. En pappa i 50-års åldern säger först till sin 7åring att hon är tjock. Sen att hans 12åring är egoistisk.

Det blir tyst en stund och jag tror att det är en engångsföreteelse. Kanske att jag hört fel. Sedan plötsligt kommer 10 minuters verbal mobbing mot den äldre dottern. Jag har nog aldrig hört så många elaka saker sägas. Det är som att han måste trycka ner henne för att själv må bättre. Och inte lyssnar han på hennes svar. Säger att hon inte lyssnar. Hon försöker. Kämpar. Tystnar. Han tröttnar efter en stund. Och börjar läsa tidningen.

Jag sitter här i chock. Vill gå fram och smälla till honom. Säga till tjejerna att alla pappor inte är så. Att de är jättefina. Att de förtjänar bättre.

1 kommentar:

Sara sa...

Vilken idiot! Slösurfar lite och blev nyfiken på din blogg.