tisdag 13 januari 2009

Shoes. Again. Shit. Im broke.

Jag skyller på skolan. Och flytten. Och familjen. Det är kaos just nu. Så mycket att göra, men så lite tid. Om cirka två veckor hoppas jag på att det lugnar ner sig. Så jag funderar på om jag skulle få dom här i present till mig själv? Som en sk morot för att jag faktiskt ska orka sitta i skolan många långa timmar om dagen och sedan gå hem och packa kartonger? Jag tycker det.
Igår när jag frågade min kära vännina om jag fick köpa dom lät samtalet ungefär såhär:




- Jag har hittat ett par sjukt snygga skor. Får jag köpa dom?

- När skulle du använda dom?

- När jag går ut?

- Kan du dansa i dom?

- Nej jag kan sitta ner och dricka vin och åka taxi i dom.

- Då blir dom ju ganska dyra...

Jag håller absolut med henne, men jag är ganska sugen ändå. Har tittat på ett liknande par som kostar ganska så mycket mer.
Nu efter att ha författat detta ganska meningslösa inlägg kom jag på en sak. Jag skrev tidigare att jag inte är en sån typisk tjejtjej som älskar skor. Men jag måste kanske ändra mig. Jag är en tjej som gillar skor iaf.

2 kommentarer:

Kristina Nilsson sa...

ett annat problem du har är ju att du inte dricker vin..

Nike sa...

men man kan ju börja lära sig. tänkte att du kunde bli min mentor? hört att du är duktig?