fredag 6 februari 2009

Hakuna matata.

Jag var och storhandlade för ett tag sen och köpte mat som jag trodde skulle räcka för evigt. Vad fel jag hade. Därför blev jag ivägskickad att handla lite mat i dag. När jag stod där mitt på sabis (den dyra mataffären på fashionabla karlaplan för alla gamla pälstanter) och trodde att jag skulle få ett nervsammanbrott. Skrikande ungar som springer. Reklam i högtalarna. Människor. Människor. Människor. Överallt. Precis då när jag fick en sån där film upplevelse. Jag kunde i mitt huvud se hur jag släppte allt jag hade i händerna och bara skrek. Som en mentalpatient på film som två sekunder senare blir nedklubbad av två snabbköpspoliser. Precis när jag var på väg att få en sån. Då. Då kom jag på att jag hade min Ipod. Och på min ipod har jag ett soundtrack. Nämligen The Lion King albumet. Jag rekommenderar det starkt en fredagseftermiddag på sabis. Knuffar du mig unge? Jag knuffar dig. Hakuna matata. 

Inga kommentarer: