måndag 2 februari 2009

Mitt dygn.

03.00 Somnar.
07.00 Vaknar efter fyra timmars sömn. Drar mig så toaletten hinner bli upptagen. Klockan är lite över sju och jag är redan stressad.
09.00 Är i skolan. Läraren är bortrest så tant som förvillat sig i skolans korridorer håller i föreläsningen.
09.05 Jag slutar tyvärr lyssna.
09.55 När får vi rast??

Dagen kommer nog fortsätta såhär fram till klockan 16.
16.00 Stressa iväg till jobbet. Hög på svält och koffein. Hinner förhoppningsvis äta Susannes goda parma/mozzarella-sallad under passet. Det är ju trots allt måndag. Borde vara lugnt. Eller så har jag en sjukt stor bokning. Den risken är nog ganska stor. Annars brukar jag inte bli bedd att jobba på måndagar. Fan. Ok. Nu kör vi.

10.03 Bla bla bla. Hon pratar fortfarande. Jag lyssnar fortfarande inte. Sitter och tänker på att jag skulle kunna sova just nu. Så att jag skulle kunna vara grym på jobbet ikväll. Istället för att sitta här och författa detta ganska meningslösa inlägg.

2 kommentarer:

Malin sa...

lärare borde ha en viss pedagogisk kompetens, synd att dagens lärare inte har det...
hon kanske läste sig till sin examen på distans...

Anonym sa...

hahahahahahaha.