fredag 10 oktober 2008

Byta namn?

Igår var det releasefest. och gud vad jag kände mig viktig. Nästan som en riktig journalist. Så är det ju inte, men roligt var det. Mycket finns att säga, och kom på jättebra blogguppslag under kvällen. Dock försvann de ett efter ett. Och nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag vill säga. Jag gillar spybars lokaler. Jag är nu stolt ägare av en bok med fin utsida och hoppas på att insidan är lika bra. Inte signerad som många vänners, men lika glad för det. Jag fick höra att jag borde byta efternamn, men kommer det verkligen ge mig fler jobb? Kommer det att kännas som att det fortfarande är jag? När jag ändrade uttalet på mitt förnamn när jag har bott utomlands, kändes det sådär. Men ett efternamn har väl inte lika stor anknytning till personen, eller? Jag känner en tjej som bytte förnamn på sin 18-årsdag och hon trivs hur bra som helst. Tillbaka till ämnet. Gårdagen var en spontankväll. Och det är oftast de som blir roligast. Likaså igår.  

Inga kommentarer: