fredag 3 oktober 2008

Vin?

Dom svarar inte. Så jag lägger ner reportageskrivandet för idag. Jag är fortfarande trött. Men visst vore det mysigt att sätta sig på nån uteservering som tappert står kvar i detta kalla land och dricka ett glas vin.

Jag dricker egentligen inte vin. Jag tycker att det smakar sådär och är mycket mer lömskt än öl. Jag är en riktig ölhävlar tjej som sveper öl efter öl. Jag skulle kunna passa in på vilket bajenhak som helst. Skyffla in jordnötter och rapa ljudligt (okej, måste jobba på raparna..)

Men det vore roligt att kunna passa in i andra sammanhang än i bajenkretsar i den mörkaste söderlokalskällaren. Det vore mysigt att känna att man passade in med alla finklädda, läppstiftsälskande tjejer någon gång. För jag är ju sån också. som vill sitta med benen i kors och vingla runt på höga klackar med ett glas vitt i handen. Jag ska fanimej dricka vin ikväll!

Inga kommentarer: