lördag 18 oktober 2008

Höst på ingång.

Jag gillar hösten. Ett tag. När jag var liten gillade jag den för att jag fyller år då, men jag har mognat. Jag gillar den klara luften. Det är mysigt att ta en promenad och slinka in på något okänt café någonstans och dricka varm choklad. Inte chai-te, det är bara för fashionistas på Götgatan! Och alla accessoarer! Att få gå ut och köpa set av halsdukar, vantar och mössor i olika modeller. Det är så mysigt. Dessutom att under promenaden få bli som ett barn igen och hoppa lite i alla vackra löv. Det är vardagslyx. Och varför denna hyllning till hösten? Jo, för ikväll när jag gick hem längs Odengatan i min fina blåa kappa med guldknappar som matchade alla gula löv på marken. Jag andades in den klara kvällen och insåg.. Nu är det höst på riktigt. 

Inga kommentarer: