fredag 3 oktober 2008

Morgon

Jag är så jävla trött. När man väl tagit sig upp på morgonen och springer till tåget som man missar sätter man sig ner svettig på en illaluktande perong. Skälet till varför man missade tåget är för alla människor som går 18 personer i brädd och provar på att gå sköldpaddestilen. Tydligen lekte de aldrig "gå olika steg" leken när de var små. Iallafall. Då när nästa tåg äntligen kommer och man väljer ut en plats så att man ska få lite lugn och ro för att varva ner innan ytterligare en väldigt givande dag. DÅ. då kommer en (ibland flera) och lyssnar på musik (ofta techno) så att det hörs i heela vagnen. eller iallafall där jag sitter. och jag blir så irriterad. en av dessa dagar ska jag säga till och be dom sänka. Jag ska bara skaffa modet först. Det är så mycket lättare att bara beklaga sig istället för att göra något åt saken på en gång. Men det är ytterligare en sak på min "att-göra-lista".

1 kommentar:

Kristina Nilsson sa...

"en av dessa dagar ska jag säga till och be dom sänka" men nike!! ska du bli en tant?
Fast det känns som om det var jag som skrev båda dina senaste inläg iof. jävla tufft å va vi.